Carrera Digital Slot Car Racing.

Raske endringer i teknologi omforme kontinuerlig maten produsenter kommuniserer med forbrukerne pa. Digital spilleautomat har blitt stadig mer popul rt de siste arene, og produsentene har kontinuerlig forbedret og utviklet sine digitale spilleautomater. Med sa mange racere pa jakt etter noe mer fra sitt spilleautomat sett, har Carrera’s aktive og raske utvikling av sine digitale systemer fort til spenningen i racingspillbiler med en vridning til et bredere publikum. Carrera fortsetter a stotte sine analoge produkter, men stedet a v re med hjemmebasert spilleautomat er digital. Nar det er sagt, er malet med denne veiledningen a gi en bedre forstaelse for deg, nybegynneren av hvilken digital spilleautomat, hva delene er, og hvordan de fungerer.

Jeg vil forst foresla at du leser en tidligere artikkel om spilleautomater generelt, som du finner her: http://www.lebhobbies.com/blog/2013/10/

Det diskuterer hvilke sporbiler er og hvordan de fungerer, med litt historie kastet i ogsa. Hvis du er ny pa spilleautomater, vil den korte artikkelen gi deg et fint bilde av hobbyen. Hvis du har kjort analoge sporbiler av noe merke pa noen type spor og har tenkt pa oppgradering til digital, bor denne veiledningen gi deg all informasjon du trenger for a fa den endelige avgjorelsen til a starte eller bytte til digital spilleautomat.

Hva er digital spilleautomat? I motsetning til analogt (ikke-digitalt) spilleautomat, som muliggjor en bil pr. Kjorefelt, har digital spilleautomat tenkt a tillate mange uavhengig kontrollerte biler a kjore pa hver bane og at bilene skal kunne bytte baner og overta. Det introduserer utfordringene og elementene eller ekte motorsport som driveren ma v re klar over hvem som star bak deg og hvem er foran, om det er langsomme biler foran deg i banen eller raskere bak. Det er noen ganske store forskjeller, sa la oss diskutere hvordan det fungerer. Deretter vurderer vi delene som er tilgjengelige fra Carrera for digital spilleautomat.

Det digitale sporet bruker det som Carrera ringer til en «Digital Control Unit & # 39; (element # 30352), eller «CU». CU er som en datamaskin som forteller sporet og bilene hva de skal gjore med innspill fra raceren. CU sender et digitalt signal til bilene og sporer via sporskinner. Dette signalet mottas av den digitale bilen, som inneholder en digital chip. Det styrer ogsa ting som maksimal hastighet, bremsing, rundetelling, bilstilling under racing (hvem leder, og hvis du er som meg, som mister), drivstoffnivaer, pitstopp og tempo bilfunksjoner. CU jobber ogsa sammen med det andre Carrera digitale tilbehor som legger til raceropplevelsen. Vi vil ogsa dekke disse elementene i denne handboken. Hvert Carrera digitalt sett leveres med en CU. Hvis du for oyeblikket har et analogt Carrera spor, kan du kjope CU separat og konvertere ditt analoge spor til digital.

Hvor bra er et digitalt spor uten en digital bil? Carrera tilbyr dusinvis av digitale biler i tre skalaer; 1/43, 1/32 og 1 / 24. * For denne veiledningen konsentrerer vi oss om den mer popul re 1/32-skalaen. Hver digitalbil inneholder en digital chip. Denne brikken gjor et par ting; Det gir strom til motoren og lysene (som ikke bare lyser veien, men hjelper med a programmere bilene – mer om det senere), og sender ogsa / mottar signaler fra CU for ting som lane change og lap counting. Carrera tilbyr sine digitale dekodere separat hvis du vil konvertere dine analoge biler til a kjore pa ditt digitale spor. Du finner dekodene her:

En fin funksjon i Carrera digitale biler / dekodere er at du kan vende en dipswitch pa bunnen av brikken, na fra bunnen av bilen og kjore bilen pa analog spor. Etter at du har slatt pa dipswitchen, plasser du bilen pa det analoge sporet og trekker utloseren pa kontrolleren tre ganger pa rad. Det er sa enkelt!

* MERK: 1/32 og 1/24 digitale systemer (D132 & D124) er de samme, og begge bilstorrelsene er kompatible med samme spor og tilbehor. Digitale 1/43 biler og spor er ikke kompatible med storre skalaer.

Nar en racer onsker a bytte baner, trykker de pa banebrytelsesknappen, eller utloses pa forsiden av kontrolleren. Ved a gjore det sender CU et signal til bilen for a aktivere infrarod lysdiode ombord, som, nar den passerer over en banebrytende del av spor, forteller sensoren i sporet for a aktivere banebrytelsen «flipper & # 39; . Hvis du trykker pa lane-knappen for sent, vil bilen ikke skifte baner, og du ma ga rundt sporet igjen, eller i det minste til neste mulig lane-endringsseksjon, og prov igjen. Det er mulig a holde ned lane Change-knappen pa kontrolleren og kjore rundt sporet, og aktivere hver lane-endringsdel nar bilen kommer til det, men det er ikke sa goy og fingeren blir trott. Det finnes flere typer kjorefelt som tilbys av Carrera. Hvert digitalt sett kommer med minst en lane-endringsseksjon.

Med det grunnleggende om hvordan digitale spor og biler fungerer, ma vi flytte til det tilgjengelige tilbehor fra Carrera for deres D132 og D124 spor system. Du kan se disse elementene pa folgende link for a l re mer om dem:

Det forste tilbehoret er Posisjonstarnet (varen # 30357). Posisjonstarnet viser antall runder, opptil 299, sa vel som hvilken racer er i ledelsen, opptil seks racere. Posisjonstarnet kommer med ett adapterspor som tarnet plugger inn, som kan plukkes hvor som helst innenfor sporet du liker. Dette er et flott element for a gi racere en rask titt pa hvilken posisjon de er i, og hvor mange runder som har blitt spilt.

Neste punkt er lap-telleren (varen # 30355). Lap Counter plugger direkte inn i CU (item # 30352), som krever ingen spesiell spor seksjon. Lap Counter disiplay er bakgrunnsbelyst, noe som gjor det veldig enkelt a lese, og det er enkelt a konfigurere med de tre trykknappene ved siden av displayet. Lap Counter gjor det mulig a angi antall runder for et lop eller en tidsbegrenset rach, noe som legger til det morsomme med digital racing. Funksjonene til fangetelleren inkluderer:

Bilposisjon notering Raskeste Lap Total lopstid Tidspapel for a fore bil Stoppeklokke, inkludert i Pit Lane (krever Pit Lane, Varenr. 30356) Lap racing modus – 0-9999 runder Tid basert racing modus – 00: 00 ’01 » til 99: 59 «59» timer (HH: MM ‘SS «)

I tillegg til lysene pa CU som brukes til a starte et lop, legger startlyset (element # 30354) det lettere for alle kjorere a se nar lopet starter. Startlyset kan spanne to sporstykker (fire baner) og har fem rode lysdioder som lyser i rekkefolge og deretter gar ut for a indikere starten pa lopet. Hvis det er en feil start, noe som betyr at noen prover a ga for starten av lopet, vil alle fem LEDene blinke. Startlyset kommer med to utvendige skulderprofiler og et tilbehorsspor for a gi strom til startlyset. Startlyset kan plasseres hvor som helst langs sporet.

En av mine favorittfunksjoner i Carrera digital racing bruker Pit Lane (item # 30356). Nar det brukes med drivstoffinnstillingene pa CU, legger det virkelig til et morsomt spillniva til bilsporing. Pit Lane brukes som en ekte pit lane, for a fylle opp bilen din. Nar bilen er ute av drivstoff, begynner frontlysene a blinke og bilen vil tilpasse seg langsommere fart. Ved a bruke banebryteren pa kontrolleren, gar du inn i pitbanen. Det er en sensor i pit lane delen at bilen ma passere over. Hvis du overforer sensoren for fort, vil du ikke kunne tankes, og du ma ga rundt pa banen og komme inn i pitbanen. Hvis du kommer inn i pitbanen riktig, vil lampene dine slutte a blinke, og du holder ganske enkelt pa forandringsutloseren pa kontrolleren for a fylle opp bilen din. Gruvebanetilbehoret inkluderer en kjorefelt, en kjorefelt, en standard rett, to enkelbanestrenger, en pitstopadapter og to endebiter. Gruvebanen er ogsa utvidbar for a gjore det lengre hvis du vil.

En ma ha nar du bruker Pit Lane, er forerdisplayet (varen # 30353). Forerdisplayet har en opplyst, segmentert maler som lar deg se mengden drivstoff i bilen din. Nar du kjorer rundt sporet, gar de fem gronne segmentene en om gangen til de kommer til de to siste, som er rode. De rode segmentene indikerer at du er veldig lav pa drivstoff, og du ma ga inn i pitbanen og tanken. Hvis du kjorer helt ut, vil bilen fortsatt v re i drift, men den vil operere i sv rt lav hastighet til du fyller pa igjen. Nar drivstoffmodus er slatt av pa CU, fungerer apparatet som en RPM-sikring. Pa displayet er ogsa fem gule indikatorlamper som lyser for hver tme du har kommet inn i gruvebanen. Forerdisplayet viser deg ogsa hvilken posisjon du er i lopet av lopet. Hvis du er i forst, vil den vise et «1», andre, en «2», og sa videre. Forerdisplayet kan plasseres hvor som helst rundt banen, og hver enhet leveres med det nodvendige adaptersporet, som gir strom og data til forerdisplayet og to endestykker. Den ma brukes med ovennevnte Pit Lane og CU.

Ogsa tilgjengelig er enkelt- og dual-tradlose digitale kontroller a legge til pa ditt eksisterende sett. Carrera Digital 132/124 2,4 GHz Wireless + Set Duo (artikkel nr. 10109) leveres med tohandsstyrere, adapterspor, ladebatteri, batterier og sporskulderbiter. Alle disse elementene er ogsa tilgjengelige separat; Tradlos + hastighetsregulator (vare nr. 10111), Doble ladestasjon (vare nr. 10113), enkeltladestasjon (vare nr. 10114), tradlos + mottaker (varenr. 10112). For de av dere som for tiden har et analogt sett, tilbyr Carrera tradlose kontroller for deg ogsa. Carrera Evolution 2.4 GHz Wireless + Set Duo (item # 10115) kobles til sporet ditt og lar deg oppleve racing uten a v re bundet & # 39; til sporet med en ledning. De analoge tradlose styreenhetene leveres med en tilkoblingssporbit (erstatter en standard analog sporseksjon), to tradlose styreapparater og to sporskulderendestykker.

Wireless + -kontrollene tilbyr mange funksjoner og fordeler som folger:

2,4 GHz WIreless + radiostyrt teknologi Race opp til 6 drivere Ultra lett Oppladbar, direkte tilkobling til Carrera-banen Fungerer opptil 49,2 fot / 15 m unna Uavbrutt frekvens pa grunn av frekvenshopping 8 timers non-stop drift Oppladbar litiumpolymer (LiPo) batteri.

Vi har bare rort pa de mange aspektene av digital racing, men med informasjonen som er gitt ovenfor, har du generell kunnskap om hvordan Carrera digital racing fungerer og hva du kan forvente.